Thursday, May 31, 2012

5th checkup

30 May - Bersamaan 28minggu - Checkup kali nih mcm yang selalu aku pergi tuh...Result gula yang aku minum airtu pun alhamdulillah ok...tapi masalahnya berat kali nih naik 3.3kg!..mak aih byk betul naik...aku pun xtau ape yang aku sebat sampi banyak gle naik...baby aku pun same...ape aku mkn dia mkn je...xpenah lak dia reject...haha...baik betul anak ibu nih...
hb 11gm % cam biasa...bp 118/69 ok...tinggi rahim 30...jantung baby semua ok...tp column kedudukan / presentasi lak derang tulis c...puas aku google mende pe c tuh sbb bidan tuh x explain...upanya 'c' ada ceph ( kedudukan kepala bayi di bawah)...alhamdulillah harap² kekalla camtu...xde breech ( kedudukan sonsang)...wahai anak, dengarlah kata ibumu ini...supaya ibumu ini tidak susah hati...hehe

Derang ada gak bagi ubat ilangkan keputihan pasal keputihan aku dah sampi tahap berbau n berwarna kuning kadang²...was² gak nak guna...tp pk sbb dr yang bagi so guna jela...harap² xde pe...mase nih jugak derang suruh wat kiraan untuk gerakan bayi...start kul 9am sampi 9mlm...cara nak kira gerakan ; gerakan yg dekat² and berterusan dikira 1gerakan...huhu...anak ibu nih pulak pantang mende masuk mulut ibu dia pun sama je nak gerak...hehe...so dlm kul 2lebey dh ckup 10 gerakan...haha...xtau la btul ke x cara aku kira...tgu jela next checkup cne...

Psal sblm nih masa aku pegi scan dr cakap uri kat bawah...so untuk pastikan mende tuh aku pun bgtau dr muda kat KK tuh dan dia pun trus wat scan...alhamdulillah jugak uri pun dah naik...

Checkup lepas nih dah start 2 minggu skali...hope xdela minum² air gula nih...isau lak berat aku nih...huhu

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Top Post