Friday, May 25, 2012

4th checkup + minum air gula

Kali ke-4 checkup 2 May ;  mayb aku rasa awl skit kot dr yang sblm² nih sebab aku wat skali ngan minum air gula...cite bab pengalaman minum air gula nih mmg aku sgt² takut...huhu...mne x nyer...family aku nih mmg ada history kencing manis...nebes²...lepas checkup aritu ada derang lekatkan note kat dpn buku yg tertulis

TARIKH TEMUJANJI : Persediaan untuk menjalani ujian Modified Glucose Tolerence (MGTT)
1. Makanan terakhir hendaklah diambil sebelum pukul 10 malam. Anda hanya dibenarkan minum air kosong sehingga anda menjalani ujian di klinik - mmg kena puasa la nampak gayanya


2. MESTI berada di klinik pada pukul 8 pagi, mengikut tarikh temujanji yang diberikan - mmg pg² lagik aku dah tercongak depan klinik tunggu pintu klinik ukak...mmg seumur hidup aku xpernah wat camni sbb mak aku kje klinik...hoho

3. Sekiranya anda datang pada atau selepas pukul 8 pagi, ujian tidak akan dijalankan dan anda akan diberi tarikh temujanji baru - so nak pastikan dtg awl...kul 9+ dkt² kul 10 mlm aku dah tdo...nak makesure perut aku xlapo sgt


1st lepas amek number mmg terus kena amek darah coz dia nak comparekan result sblm minum dgn slps minum = CUCUK (muka pasrah)


so sementara tunggu jam yang seterusnya aku pun wat checkup perut as usual...ukur berat (58.2kg) naik 1.3kg  - nurse ckp okla...xberat sgt...horray! n lps nih kalo naik smgu 0.5kg pun dah ok...hoho...ske²...urine test n hb test 11.8..so normal...lain² sume ok...jantung baby pun ok...n lastly disebabkan org xramai cucuk kancing gigi mse tuh...aku terpaksa skali lagik menadah tgn cucuk kat bahu...huhu...lenguhnya kemain lg

ble dah ckup 2jam...1020 pagi mse tuh...aku pun letak kad cm besa kat luar makmal amik darah tuh...sbb xtau aku pun tunggu...ble dah masuk dalam bilik nurse tu bebel sbb dia ckp after 2hour masuk je xyah tunggu² sbb dah lama aku puasa...nak wat cne dah xtau kan...hoho...so darahku diambil utk kali kedua...+ nurse tuh salah cucuk plak...mmg lebam abisla 2 kali cucuk kt tempat yg sme...pasrah jela...

lepas seharian kat kinik...aku dah xdaya nak gi kje...(alasan)...so aku pun dicide merayap ngan hubby sampi ke ikea...huahuahua

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Top Post