Sunday, November 11, 2012

Hospital Bersalin & Caj (Gov Hosp)

Caj Hospital merupakan salah satu menda yang sering menghatui terutamanya bagi ibu² yang mengangdung untuk memilih tempat bersalin yang selesa dengan kos yang murah...hasil review aku terhadap hospital² yang mungkin menjadi shortlist aku untuk bersalin nanti...so aku senaraikan yang berdekatan dengan rumahku untuk rujukan korang semua jugak...

Untuk Senarai Penuh semua hospital kerajaan boleh dilihat di sini - Klik Sini

1- Hospital Putrajaya
Caj Wad Biasa - Klik Sini
Caj  Full Paying Patient Scheme (FPPS) - Klik Sini

Note : Hospital Putrajaya adalah juga salah satu daripada dua di negara ini menawarkan skim Pesakit Bayar Penuh di mana pesakit boleh memilih untuk menerima semua kemudahan sebuah hospital swasta. Kalau ada duit lebih better buat yang ini...hanya bayar pendahuluan RM3000 dan sekiranya caj kurang maka wang yang lebih akan dikembalikan...sekiranya caj lebih...maka terpaksala anda menambah sejumlah wang...kalau czer rabak jugakla poket  ^_^


2- Hospital Selayang
Caj Wad Biasa adalah sama seperti Hospital Kerajaan yang lain...Sebuah lagi hospital kerajaan yang manawarkan Full Paying Patient Scheme (FPPS)


3- Hospital Kuala Lumpur
Caj Wad Biasa untuk warganegara

MALAYSIAN CITIZEN
Ward Class
Medical
Surgery
Maternity and O&G
First class
RM 700
RM 1100
RM 800
Second class
RM 200
RM 400
RM 350
Third class
RM 20
RM 30
RM 15

Note : Untuk rujukan penuh boleh refer website HKL kat link yang aku letakkan atas tu. Aku pun bersalin kat sini disebabkan review yang mengatakan di sini terdapat ramai pakar dan kapasiti untuk menampung pesakit banyak berbanding hospital² lain...korang bolehla baca pengalaman aku bersalin kat HKL kat sini (Diambang Kelahiran) dan sini (Detik Yang ditunggu)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Top Post