Sunday, September 2, 2012

Di ambang kelahiran Hannan Zaleekha

Tanggal 16 Aug air ketuban pecah lps aku ke toilet nak terkucil..time tu kul 6.45pm lebey kurang cmtu la..aku xsedar..tp air yg kuar tu panas je mengalir kat kaki..makin lama makin byk lak..dengan air yg berjurai2 turun aku lari kepintu depan sbb dgr hubby tgh bukak gate time tu..dlm hati syukur sgt sbb jd time hubbygdh blik kje..nasib jugaklah aku pun apply cuti awal, 15 Aug..

Bila kat pintu aku pun jerit 'bie, air dh pecah!'..'hah yeke.'..dia pun lari masuk umah tgk keadaan aku yg mmg lencun ..umah jgn ckp la..dr toilet dapur ke pintu dpn penuh aisepanjang jln..hubby terus letak semua juadah puasa yg dia dh tapau kat atas meja..pastu lari naik  tangga amik apa yg patut..then masukkan bekalan kt dlm keta..then pakaikan aku baju dan terus gerak ke hkl..dlm keta abis lencun..tp nasib la air ketuban tu xbau..nk ke sana lak mmg jem time tu..almaklum la org lain sibuk nk ukak puasa..aku lak time tu la kalut nk bersalin..

Sampi je kat HKL trus ke  bhgn registration..abis ruang menunggu dlm tu penuh dgn air ketuban aku ja..lma jugakla nk setel..dh dkt 10pad n 4helai kain tkr..sempat kenal2 ngan 4 5 org yg tgh tgu turn nk admit gak..dkt kul 10pm gk baru setel semua menda..sakit upanya kena seluk! rasa cm nk tendang je nurse tu!

Masuk wad 2A..hubby sempat watkn horlick fiber sblm dia blik..dpt ciuman sblm blik..sedey lak rasa kne tinggal..walaupn dlm blik tu ada 3 org lagik patient len..mlm tu mmg xleh tdo..ngadap bgnan istana budaya je tgk lampu2 mlm..dgn harapan esoknya kuarla anak yg dtunggu selama 9bln..bersilih ganti nurse yg dtg amik drh la..cek bp la..wat ctg..tadah jela..xingat kul bpe tp sempatla terlelap kejap..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Top Post