Tuesday, January 1, 2013

Nama Pilihan

Alhamdulillah...dah besar anak ibu...-  ❤ Hannan Zaleekha (HZ) - nama indah yang ibu dan walid pilih untuk kesayangan kami...timbulnya nama ni sebab masa mengandung ibu suka sangat dengan blogger Hanis Zalikha (inibelogsaya.blogspot.com - gambar kanan bawah tu)...kebetulan plak ibu memang suka sangat baca novel² cintan cintun yang ada nama cantik...ada gak yang cakap Hannan Zaleekha ni nama macam novel...huhu...tahla tapi ibu xpernah lak baca novel yang ada nama unik macam anak ibu nih =)
Hannan bermaksud sayang dan Zaleekha (mengikut sebutan arabnya) adalah isteri nabi yusof a.s yang cantik



Walaupun dah banyak nama yang dipilih...nama ni jugak yang diingatan ibu...sesuai dengan orangnye yang kecil molek...ibu dan walid sayang kamu.
Ini antara nama yang sempat ibu cari untuk kamu sayang sebelum kamu lahir...

Perempuan
Hannan Zaleekha - Kasih Sayang dan Cantik
Naaila Keisha - Sesuatu yg istimewa / Hidup dalam keadaan baik. varian dari aisha
Ellysha Imanina - Yg mulia / Keimanan kami

Lelaki
Wafiq Ilman - Berjaya dan Berilmu
Naqib Wafiy - Yang menjamin atau Ketua Setia jujur
Addar Quthni - seorang imam perawi hadist
Uwais Alqarni - ada seorang pemuda bermata biru,
rambutnya merah, pundaknya lapang panjang, berpenampilan cukup tampan, kulitnya kemerah-merahan, dagunya menempel di dada selalu melihat pada tempat sujudnya, tangan kanannya menumpang pada tangan kirinya, ahli membaca Al Qur’an dan menangis, pakaiannya hanya dua helai sudah kusut yang satu untuk penutup badan dan yang satunya untuk selendangan, tiada orang yang menghiraukan, tak dikenal oleh penduduk bumi akan tetapi sangat terkenal di langit.

2 comments:

  1. comel nama2 pilihan... kak pon blur nak letak nama anak kak apa.. igt kalao dpt bb gurl one day nak letak nama muhaya.. tp ramai dah sedara mara anak diorg nama aleya.. nak sama dgn muhaya.. so xjadi la letak... nanti kalo ada nama lain.. hihi

    ReplyDelete
  2. aleya...sedap tu tapi ramai yang guna nama tu...dah macam trend lak...hehe...apa² pun janji maksudnya baik sebab setiap nama adalah doa untuknya...=)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Top Post