Tuesday, October 16, 2012

Panduan Ibu : Barang yang perlu dibawa ke rumah pengasuh

16 Oktober...mulala episod kerja aku dan bermulalah episod hantar baby Hannan ke rumah pengasuh...mula² pening pikirkan barang apa yang perlu dibawa...google pun xde banyak advise...so sbb tula aku decide tulis entry nih untuk share dengan semua hasil survey yang aku buat pada kawan² aku yang dah berpengalaman...

Barang untuk tinggal terus :
- Lampin pakai buang (pampers) dalam 20keping atau boleh jugak nak kasi 1pek besar tu...tapi takut umah dia xde space banyak
- Towel untuk kegunaan seminggu...hujung minggu aku amik bawak balik umah utk basuh
- Bedak botol besar

Barang yang bawak hari² :
- Lampin 2 helai
- Baju 3 atau 4 helai
- Sapu tangan
- Barut utk pakai malam
- Mitten & Booties
- Minyak Urut Bayi
- Set mandian, lotion
- Botol susu . botol air
- EBM untuk baby yang menyusu badan (dalam 6 botol ); tiap² botol aku dah sukat 3oz utk sekali minum ; semua aku masukkan dalam cooler beg

So hari² aku bawak semua nih...petang mase amik baby Hannan akak yang jaga tu akan kasi baju kotor dalam plastik yang dah aku prepare...so far alhamdulillah semuanya ok

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Top Post